Tarihçe

 

Üniversitemizde sağlık alanında Ön Lisans eğitimi, Bolu Meslek Yüksekokulu bünyesinde 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında (1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri ile (2) Ağız ve Diş Sağlığı programları açılmasıyla verilmeye başlamıştır. 19.03.2015 tarihinde 2547 Sayılı ve 2880 Sayılı Yükseköğretim Kanununa dayanılarak Genel Kurulu toplantısı kararıyla Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu kurulmuştur. YÖK Genel Kurulunun 22.07.2016 tarihli kararıyla ismi onaylanan okulumuz Mehmet Tanrıkulu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu adıyla Tıbbi Hizmetler ve Teknikler, Dişçilik Hizmetleri ve Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümlerine sahip oldu. Bu bölümlerin altında sırasıyla Tıbbi Görüntüleme Teknikleri, Ağız ve Diş Sağlığı ve Çocuk Gelişimi programları bulunmaktaydı. Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü altında Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nun 12.08.2015 tarihli toplantısında alınan kararla açılan Çocuk Gelişimi Programı’na YÖK Başkanlığı’nın 10.05.2017 tarihli ve 32335 sayılı yazısıyla onaylanan 60 öğrenci kontenjanıyla 2017-2018 eğitim-öğretim yılında eğitime başlamıştır. 2017 yılında Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü altında Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nun 12.07.2017 tarihli toplantısında alınan kararla onaylandı ve YÖK Başkanlığı’nın 01.06.2018 tarihli ve 44126 sayılı yazısıyla kabul edilen 20 adet öğrenci kontenjanımızla 2018-2019 yılında eğitim öğretime başlandı. İlk ve Acil Yardım programımızda ise 2021 yılında öğrenci kabulü başlamış olup eğitim öğretime devam edilmektedir. Mevcut 5 programımız YÖK tarafından belirlenen kontenjanları her yıl yüksek doluluk oranlarıyla ve aktif olarak eğitim öğretime 600’ü aşkın öğrencisiyle devam etmektedir.
 
Nitelikli sağlık personeli yetiştirme amacına yönelik olarak çağın gereklerine uygun, sağlık sektörünün gereksinim duyacağı yeni programları geliştiren ve uygulayan öncü bir kurum olmayı hedefleyen Yüksekokulumuz, teorik eğitimi uygulama ile desteklemektedir. Meslekle ilgili kurum ve kuruluşlarda okulun ilk günlerinden itibaren pratik uygulamalara katılan öğrencilerimiz, bu sayede kazandıkları teorik bilgileri uygulama ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme olanağına sahip olmaktadır. Yüksekokulumuz, Üniversitemizin stratejik planı doğrultusunda konulmuş hedefleri en iyi şekilde gerçekleştirmek için tüm paydaşları ile işbirliği içinde faaliyetlerini sürdürmektedir. Yıl içerisinde gerçekleştirilen faaliyetler esas alınarak hazırlanan bu idare faaliyet raporu, 2024 yılı sonu itibariyle mali, fiziksel ve insan kaynakları ile ilgili olarak Yüksekokulumuzun mevcut durumunu yansıtmaktadır.